11/06/2011

hľadanie stratených slov

Veľa vecí sa zmenilo.
Nechodím do práce, ktorá ma nebaví, kvôli ktorej by som musela vstávať 5:30. Nie som kvôli tomu nešťastná.
Čítam veľa kníh, ale nečítam ich naozaj. Študujem ich. To je teraz moje čítanie.
Snažím sa učiť deti a stále sa pri tom hľadám. Ale toto hľadanie sa mi páči.
Snažím sa všetko nasať, celkom ako žltá špongia na umývanie riadu. Neviem vôbec čo bude potom alebo po tom
a nevadí mi to.
.
Budím sa a zaspávam vedľa ľúbezníka. Vždy v piatok si spolu navaríme dobrú večeru. A ešte veľa leziem. Ide to stále lepšie a lepšie. Mám rada ten pocit úplného zničenia, z hlavy vymiznú zbytočné myšlienky a večer kvílim v posteli: moje ručičky, moje nožičky, celkom ako malá.
Čoraz častejšie mám pocit, že život nemôže ísť takto: vyštudovať a zavrieť sa v kancelárii na osem a pol hodiny. Fyzicky ma dusí pomyslieť na tento spôsob života. Po takto strávenom roku som otupela, prestala vidieť a cítiť, nadchýnať sa parou stúpajúcou z hrnčeka čaju. Stále častejšie verím, že musí byť niečo viac. Niečo, čo som cítila v lete na hrebeňovke Nízkych Tatier, na Poľane, niečo tak veľmi slobodné a celkom jednoduché. Vybrať desiatu z ruksaku, vyliezť a zliezť kopec. Ľahnúť si na hrebeň a spáliť si slnkom nos. Niečo také musí existovať a ja to musím nájsť.

Tak ako to množstvo stratených slov.

2 komentáre:

] . [ povedal(a)...

Tak jsem si říkal, že si zase přečtu něco z archivu, a hle: novinka!

Katka Bagočiová povedal(a)...

ručička, nožička...:))
byť niekedy deckom je také fajn. Hlavne, keď ti to nikto premúdrelý a "preintelektuálnelý" nevyčíta;)