1/08/2007

Páčia sa mi zvuky, ktoré...

táto chvíľa je len vzduchom z e. periny a otvoreným oknom, kolosom molekúl a spolu zvukom, čo vychádza zo sprchy, kde sa trieskajú o seba dvere a do toho penelope spieva kúsok z volvera.
no a ešte johnny cash a johnny cash
umývanie riadu- no nie, ja ho neumývam


ešte mám rada mnohé zvuky
napríklad vlaky, ktoré počujem, keď zaspávam v bratislave a mám pootvorené okno
šumenie bubliniek pri otváraní koly, ale takej s kovovým zúbkovaným vrchnáčikom
ešte mám rada zvuk čo vydáva počítač pri "vysypať kôš"
keď si spolubývajúca robí kávu
cinká lyžičkou o okraje šálky
otvára nádobu s kávou ( nescafe classic?)
zovrie jej voda
zalievanie
cinkanie pri miešaní
rozoznávam to len po zvuku

neznášam
párenie mačiek, máločo znie tak neuveriteľne hrozne
kvílenie psa, keď je hladný a viem, že suseda mu (opäť raz) nedala jesť
brzdenie v aute
krik a intonáciu hlasu pri manželskej hádke
spôsob, aký znie niekto, kto poučuje a rád sa povyšuje
nemám rada ticho z nepočúvania
alebo prepočutia otázky

okrem toho sa mi páči
keď v parku napadnú listy a tenisky sa šúchajú cez ne
narážanie vody o breh
hocijaký zvuk čo súvisí s vodou
ako to znie keď sa polievajú v lete hadicou rajčiny a kvapky dopadajú na teplú zem
ako to znie v Tatrách v lete niekde na vysokom kopci

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

chcem sa ucit, velmi chcem a velmi sa mi nechce.

milujem, ako pises, milujem neme zvuky tvojich slov, zazracnica...

neviem, ci sa budem ucit. asi si dam na hlavu ciapku a vytrepem sa na lavicku pred nas dom. ja a pocitac. ja a slnko. a vsetky zvuky.

nikdysa nezalubim do ucenia sa fonetiky a fonologie a morfologie a syntaxu a tych mrzkych veci.

kde je moja nadherna literatura?

verco povedal(a)...

cau dievcatko
ja sa tiez ucim teda premaham sa a laka ma to kukat stale na ine stran(k)y...a mala by som a mala a mala.
inak ja mam sal okolo hlavy ale teraz moja metoda moc nezabera:D

Anonymný povedal(a)...

šál okolo hlavy...vyskúšame.....:)

Anonymný povedal(a)...

som teraz taka smadna a take chutky si mi urobila s colou az ju citim. a nielen na nu, aj citanie pocitov, nad ktorymi prikyvujem, ze "tak je, tak je.."

verco povedal(a)...

ticho s tou skolou boze armin:D
katka citis to bublanie ked otvaras vrchnak:D?

Zasnívaná povedal(a)...

pacia sa mi slova, ktore su take tvoje.

Anonymný povedal(a)...

z.-jaaj, ked ja som uz tak dlho neotvarala tu klasicku colu v sklenenej flaske.:0)ale si mi to aspon pripomenula.nemali ste nahodou na cely ten "proces" otvarania az po vypitie taku "zvukovu hru"-haaa, neviem ako to napisat:)

Anonymný povedal(a)...

Tu fotku bych prosil odsud odmazat.
Sem jeji autor.

Diky
Dragonetty