1/03/2008

Čiapka

Ja som bola v meste kúpiť si čiapku, v obchodnom dome, ktorý je malý na to, aby som mu tak hovorila a veľký na obyčajný obchod. Ani som tam nešla s plánom kupovať si čiapku, ale mamina vyberala bundu a čiapka na mňa kričala, vábne kričala, očami žmurkala Veronika poď bližšie, bližšie, čo najbližšie... Zvláštne, myslím si, že nie som plná, že zo mňa teraz nemá čo vyjsť, a potom píšem Dade a odrazu sú tu vety, ukladajú sa ako perličky v neperličkovom, ale fľakatom náhrdelníku, chceli by sa lesknúť. Občas sa lesknú, občas mám len zaslzené oči a občas sú úplne matné.

Čiapka volala a chcela schovať všetky moje vlasy a keď som ju dala na hlavu, schovala ofinu, vytŕčala len tak exhibične, spomenula som si na toho uja-odhaľovača-exhibicionistu z Dvojitého života Veroniky (povedala som vtedy mamine vieš, to je ako tajomstvo skryté pod kabátom) a na chlapca-odhlaľovača-exhibicionistu z dovolenky v Taliansku pred pár rokmi. Na teplú ulicu a vystrašeného psa. Chcela som stiahnuť tú čiapku až po krk, otepliť ju, vybrať si dušu z priehradky a ponoriť ju do preteplenej vody, požmolkať, vyžmýkať, poriadne, nech odteká a len čiastočne vyživenú a nasatú čistotou a priezračnosťou vložiť naspäť do priehradky.

Priehradka, priehradka, hormonálne tabletky, z ktorých som včera dostala záchvat revu- ten by však prišiel aj bez nich, lebo ak sa ma ešte raz niekto opýta, čo zo mňa bude, keď vyštudujem, tak mu plesnem o hlavu hrubú knihu lingvistiky v mäkkej väzbe, ktorú chcem túžobne roztrhať.

Špirály v hlave, na Silvestra som odišla a videla som zase povrchné vzťahy (pre iných plné, pre mňa povrchné, asi je to len moja náročnosť...), pri niektorých si bytostne uvedomím, že som celkom iná, že nevydržím dva dni bez čítania hocičoho, že stačí otvoriť si Anglického pacienta, lebo ma to napĺňa a napĺňa krásou, pokojom, zeleným vzduchom, je mi vtedy dobre.

Lebo nechcem povrchné vzťahy, ležanie na posteli celý deň vo dvojici a hovoriť o smiešnych filmoch.
Len poetiku a čiapku, duše, v ktorých sa dá dobre miešať vareškou tmavá horúca čokoláda.
Chcem, mám rada, trvám a tak to ostáva.

7 komentárov:

Kolibrík povedal(a)...

krásne...

ani ja neviem, čo s tou povrchnosťou, tá sa napchá všade a upchá všetky škáry...
možno preto sa zahrabávam/e knihami a do kníh... a možno. možno to nakoniec môže dopadnúť aj takto, trochu úsmevne a paradoxne:) http://www.sme.sk/c/3653770/Knihy-ako-latka-a-bremeno-zivota.html

lussul povedal(a)...

tie posledne tri odstavce - stunning. slovnikuj slovnikuj .)

Anonymný povedal(a)...

aj na mňa tak zvyknú kričať veci z obchodov. dokonca zvyknem odolávať, no po čase sa vrátim a už sú moje.

*
a takého uja-odhaľovača sme mali my na našich vodopádoch, tam sa chodia ľudia kúpať a slniť. uja sme volali holý ujko.a ten sa rozhorčoval a dvíhal výstražný prst, prečo sa zo mňa smejete, že som holý. bol atrakciou a hneval sa na to.
a článok potešil, potešil, že som sa pristihla z vystrčenou hlavou nad monitorom:)

zazracnica povedal(a)...

:) rozhorcoval sa, ze sa smejete? asi bolo treba s vaznou tvarou pohmkat a pokyvat bradou:)

katka pod s nami na nebo nad berlinom, v pondelok, o siedmej v nostalgii

Anonymný povedal(a)...

hej, a takto holý sa premával a otáčal na každého, koho zaujal:)))

zvyšok v internej diskusii:)

Anonymný povedal(a)...

stunnig
to nie je nic s tuningom aut ze?
robim si srandu...
btw kolibrik ten clanok bol veelmi pekny. aj ja chcem mat tolko knih

Anonymný povedal(a)...

Úžasné čítanie.Tie články majú dušu.
Je to veľmi pútavá "otvoreno-zatvorená kniha.."
Ahoj.Držím palce.