8/16/2008

Galéria

Ten chlapec v špinavej ružovej mikine na Zochovej bol možno opitý alebo zhulený alebo len celkom jednoducho nešťastný, keď si sadol na obrubník tackavým krokom. Potom si ľahol a schúlil sa do klbka. Bolo mi ho ľúto, čosi mi vnútri hovorilo, že treba niečo robiť a časť zo mňa celkom ignorantsky stála a pozorovala. Zed mi hovorí do ucha čosi o poskytnutí prvej pomoci, potom prišli dvaja ľudia poklopali ho po pleci, inak by sa mu čosi stalo, on vstal a celkom neagresívne odišiel a potom sa vrátil naspäť a nastúpil do 93. Vidím ten zdesený pohľad pestovanej blondínky, keď si pri ňu sadol. Autobus odišiel a trochu som sa hanbila sama pred sebou, že som tam možno mohla ísť a poklepať ho po pleci ešte skôr ako tí dvaja. Ako sme tam všetci stáli a pozorovali čo robí. Niektorí sa bavili, iní čudovali a myslím, že väčšina cítila to čo ja, no napriek tomu sme sa nepohli. Potom mi bolo tak zvláštne na duši, zima a prázdno - studený deň, veľa pozretého a podivní vyumelkovaní ľudia v Poluse.
Keď stojím v autobuse je mi jedno, že je polovica sedadiel prázdna, aj to, kto sa pozerá. Vyzerá to ako jeseň, bezútešne a kvôli zlému počasiu sme nešli nikam, iba do galérie. Počúvala som Dubčekov prejav, stará pani v galéri nám predala pohľadnice starej Bratislavy, na fotkách sme tipovali či je to SNP alebo Šafárikovo námestie. Na jednej fotke bolo na tanku napísané kriedou a veľkými písmenami KURVY. Pobavilo ma to. Občas by som mala eliminovať svoj cynizmus. Som si toho vedomá.
V kúpeľni všetko vonia po mojej modrej aviváži. Chcela by som ísť domov a byť s maminou a našimi.

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

super, že opäť nové články

.
zdajú sa mi najkrajšie po dnešnom dlni plnom maľovanie stien a iných príjemných práca...

.
až sem cítim tú modrú aviváž :)

Anonymný povedal(a)...

môj bože, to je preklepov :)

lussul povedal(a)...

toto bolo super. az ti to zavidim.

a to co si urobila, to je ten syndrom kolektivnej zodpovednosti, ze sa vsetci pozeraju a nikto nic neurobi, lebo si povie ze tolko dalsich ludi moze. tak zomieraju ludia. lebo sme zbabelci. spomen si na to nabuduce. ja som si, ked sme raz boli na koncerte a jedno dievca dostalo epilepticky zachvat a vsetci sa len pozerali.

ked pojdes domov, uzi si to tam. a ten odtien bledozelenej vyberaj opatrne, budes sa na to musiet stale pozerat :P

VS povedal(a)...

ja viem bloncka.
esteze si to tak vieme vzajomne povedat

Daily Whinger povedal(a)...

Podľa jazyka si skutočne z Nitry!!! :-)

A ešte otáznik - na overenie: ?